مسافرت به شهر زیبای اهواز با آس چارتر

مسافرت به شهر زیبای اهواز با آس چارتر

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

درباره اهواز
اهواز در قدیم «هرمزداردشیر» و سپس «سوق الاهواز» نامیده می شد. بعدها به «ناصری» معروف شد. برخی از مورخان از آن به عنوان «الجنیس» یاد کرده اند. احتمال زیادی وجود دارد که شهر اهواز در محل شهر قدیمی «تاریانا» واقع شده باشد. اردشیر ساسانی گفته است: من تاریانا را بازسازی کردم و نام آن را هرمزد اردشیر گذاشتم. در زمان ساسانیان و برای جانشینان او این شهر رونق گرفت و به جای شوش پایتخت «سوزیانا» (خوزستان) شد. در زمانی که اعراب بر سوزیانا تسلط یافتند، هرمزد اردشیر به سوق الاهواز به معنای بازار خوزیس یا حوریه نامگذاری شد.

اگرچه در ابتدا هوای آلوده یا گرمای هوا باعث می شد هر کسی در سفر به ایران، اهواز را از فهرست بازدیدهای خود حذف کند، اما باید توجه داشته باشید که اهواز دارای دو میراث جهانی یونسکو است که حداقل یک روز ارزش دارد. از سفر شما

چگونه به اهواز برویم
برای رفتن به اهواز می توانید از هواپیما یا قطار استفاده کنید. برای هواپیما پروازهای روزانه از تهران، شیراز و اصفهان و پروازهای هفتگی از دبی، کویت و مشهد انجام می شود. برای قطار روزانه از تهران، خرمشهر و بندر امام خمینی قطار وجود دارد و برای برگشت شما روزانه سه قطار از اهواز به تهران حرکت می کند.

همچنین می توانید با اتوبوس یا ماشین شخصی نیز به اهواز سفر کنید، اما بهترین و آسان ترین راه برای رسیدن به اهواز، خرید بلیط تهران به اهواز می باشد.



بازدید : 348
چهار شنبه 4 خرداد 1401 - 15:11
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: